vrijdag 13 september 2019

Schooltrauma hoogbegaafd

Vind informatie over Pronto. Hier hebben wij alles wat u nodig heeft. Veel ouders zeggen dat hun thuiszitter door verkeerde hulp een schooltrauma heeft.


Hoogpresteren hoogbegaafd en creatief begaafd. Dit is de groep kinderen die, vaak na een flinke zoektocht (dus soms met regelrechte schooltrauma ’s). Een kind met een schooltrauma heeft tijd nodig en die krijgt hij nu.


Wat betreft onze zoon van zijn wij al jaren op zoek naar passend onderwijs binnen de regio Den Haag. Onze zoon is hoogbegaafd en heeft. Leerling 1: hoogbegaafd ,. Ook ten gevolge van schooltrauma ’s. Opgedaan vanaf groep (moest maandenlang op de gang zitten omdat ze gemakkelijk werk weigerde). Hij is wel hoogbegaafd uit de test gekomen ondanks het schooltrauma en het onderpresteren.


Overigens krijgt de term ‘ schooltrauma ’ tot nu toe nog weinig erken-ning. Bijvoorbeeld kinderen die hoogbegaafd zijn en door langdurig pesten een schooltrauma hebben opgelopen. Er mag meer bekendheid over komen, schooltrauma is erg onderschat. Inmiddels zit daar een flink schooltrauma en kenmerken van een posttraumatische stressstoornis bij.


Wat is de relatie tussen hooggevoeligheid en trauma ? Ik denk dat de klachten van hoog gevoelige mensen die chronisch overprikkeld en overbelast zijn. Lezing: “ Schooltrauma bestaat niet! Er zijn verschillende soorten stoornissen waarin trauma tot uiting komt zoals PTSS ofwel post traumatische stressstoornis, acute stressstoornis of dissociatieve stoornis. Oorspronkelijk heb ik dit OPP geschreven voor een leerling die wegens schooltrauma. Hier zit ik weer beneden in de woonkamer met een hoofd wat overloopt van de zorgen.


Vanavond bij De Monitor op NPO 22. Passend Onderwijs: Machteloze ouders, overwerkte leraren en bezorgde orthopedagogen. Hij is hoogbegaafd , dan zou hij dit toch moeten kunnen? De anderen doen het ook best goed moet ik bekennen. Oudste heeft een schooltrauma.


Omdat ik zelf een kind heb dat niet naar school (meer) kan, ben ik mij gaan verdiepen in schooltrauma en thuiszitters. Getraumatiseerde kinderen. Speciaal genoemd door maatschappelijk werk maar niet speciaal voor iemand. Zijn leerkracht die de relatie legt. Veel kinderen lopen op school trauma op doordat het onderwijssysteem niet past of doordat er verkeerd met kinderen wordt omgegaan.


Het komt ook regelmatig voor dat. Ontwikkeling doorlopen we in ons eigen tempo, ieder voor zich. Net als het proces van leren lopen laat zich dat niet forceren. Wat een onaardige reactie zeg Nee, ik snap inderdaad niet wat een hoogbegaafd kind precies inhoud dat schrijf ik , maar met de kennis die. Purmerend – Elk kind tussen de vijf en zeventien jaar moet verplicht naar school.


Maar steeds vaker krijgen kinderen en jongeren een vrijstelling van de leerplicht. Vrijstelling van de leerplicht, en dan? Re: Een nieuw brein alstublieft!


Mijn wiskunde lerares ontplofte als ik vroeg hoe dat dan allemaal. Het aantal thuiszitters (leerlingen die langer dan drie maanden geen onderwijs krijgen) daalt niet en dat is een probleem, zegt het kabinet. Tientallen ouders hebben. Schooltrauma Veel mensen denken bij het woord trauma aan iets heftigs als een oorlog, ongeluk of onveilige thuissituatie. Dat trauma ook kan ontstaan door school.


Op verzoek van school weer een nieuw onderzoek laten doen en daar kwam weer uit: hoogbegaafd ,. Hoogsensitief: Sla jij stress op? Hoogbegaafd en hooggevoelig zelftest. Jouw lichaam vertelt je wanneer je moet ontspannen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts