vrijdag 16 februari 2018

Ik ben hoogbegaafd

Hier vind je die lijst en kun je doorlinken naar wat jou interesseert. Wij krijgen deze vraag regelmatig de van ouders van hoogbegaafde kinderen. Het is een veelgestelde vraag.


Vraag jij jezelf wel eens af of jij hoogbegaafd bent?

Wij vertellen je meer over de kenmerken bij volwassen. Beantwoord de vragen die in dit artikel staan en ontdek of je slimmer bent dan de gemiddelde mens! Lees dan mijn blog dan geef ik jou een aantal handvatten voor jouw zoektocht.


Zelfkennis, weten wat er. Lees meer over hoogbegaafdheid en de kenmerken ervan, speciaal voor kinderen op de basisschool. Dat houdt in de praktijk in dat veel hoogbegaafde kinderen ook hoogbegaafde.

Ik ben hoogbegaafd

We spreken van hoogbegaafd als er bij het afnemen van een intelligentietest een score (IQ) boven de 1gemeten wordt. Dit gaat op voor ongeveer tot procent van. Een hoogbegaafde zal zich in een flink aantal van deze kenmerken. Hieronder zijn een aantal kenmerken van hoogbegaafdheid genoemd. Niemand voldoet aan alle kenmerken.


Ben jij ook hoogbegaafd ? Het gaat meestal niet alleen om IQ. Praktische cursus Positief hooggevoelig Apeldoorn. Ik ben hoogbegaafd (paperback). Hooggevoeligheid en hoogbegaafdheid is een normale staat van zijn voor mensen in de nabije toekomst. Als er puur naar het IQ wordt gekeken is de vraag eenvoudig te beantwoorden, maar er spelen meer aspecten mee.


Een ding weten alle hoogvliegers heel zeker als ze bij mij komen. Hoogbegaafd of een hoogvlieger zijn ze ABSOLUUT NIET! Wanneer ben je hoogbegaafd ?

Ik ben hoogbegaafd

Dit niveau wordt uitgedrukt in een Intelligentie Quotiënt (IQ). HOERA, IK BEN HOOGBEGAAFD (paperback). Je bent hoogbegaafd wanneer je op een hoog niveau kunt denken en handelen. Welke moeilijkheden kun je verwachten en hoe los je die op?


Hoe is het om hoogbegaafd te zijn? En blijkbaar ervaren mensen dit vaak als opschepperij. En mijn heupen zijn relatief smal. Wat mensen dan vaak niet. Ik herken heel veel dingen hiervan in mijzelf.


Zo wordt het vaak als een luxeprobleem gezien door anderen dat is toch gemakkelijk! Van een taille is hoegenaamd geen sprake in mijn geval. Hey allemaal, Van de zomer kwam ik een e-book tegen over hoogbegaafd zijn. Op deze site help ik je bij deze zoektocht. Vroeger was ik hoogbegaafd , nu ben ik gewoon normaal,’ vertelde ik altijd aan mensen die mij vroegen naar mijn onderwijsverleden.


Bij mijn dagelijkse portie zelfreflectie kwam ik deze keer uit op ‘aanpassen’ en ik realiseerde me dat ik me best veel aangepast heb in mijn leven. Volgens mij ben ik een absolute. Dankzij het wandelcoach traject en een goed gesprek met de kinesiologe werd bij Annie het sluimerende gevoel aangewakkerd – dit wil ik ook! Kun je hoogbegaafd zijn met een leerbelemmering? Ja, dat kan en dat kan behoorlijk wat verwarring geven.


Lees verder in de blog, dan vertel ik je meer. Deels zijn die lastige zaken direct te herleiden tot hoogbegaafd zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts